Posuvné brány
Posuvné brány používáme tam, kde je dostatek prostoru. Prostor do boku musí být minimálně stejně velký jako je průjezd brány záleží na typu brány.
Samonosné brány
Samonosné posuvné brány nejvíce používané brány, které jezdí nad zemí a tím není tvořena žádná překážka ve vjezdu (min. údržba).
Posuvné brány na A profilu
Posuvné brány na A profilu používáme tam, kde prostor do boku je stejně velký jako průjezd brány. Nevýhodou je v zimním období údržba čistoty kolejnice (A profilu).
Křídlové brány
Křídlové brány používáme tam, kde nelze umístit posuvné brány pro nedostatek místa. Křídlové brány osazujeme na kovové sloupky s regulovatelnými panty.
Info
Brány a branky Vám vyrobíme vždy na míru, dle potřeby zákazníka. Veškeré komponenty jsou opatřeny vhodným nátěrem nebo žárově zinkované.
Brány jsou dodávány s automatickými pohony včetně dálkového ovládání a signalizace.
Samonosná brána je tvořena jedním vratovým křídlem, většinou vyrobeným z profilovaného ocelového jeklu, který je ve spodní části osazen speciálním „C profilem„. V tomto profilu jsou zasunuti speciální jezdci, po nichž je brána nesena a nepojíždí tedy po vlastní kolejnici, proto také nevyžaduje rovnost vozovky. Pohyb brány zajišťuje hřebenová tyč, která je osazena na konstrukci brány a zapadá do pastorku na elektromotoru, samozřejmě je možný i ruční pohon.
Výhoda nesené brány spočívá v tom, že není žádným způsobem nesena po zemi a nedochází tak k možným komplikacím. Odpadá nutnost údržby pojezdového vedení (zvláště v zimním období).
Technická specifikace
Brána je vyrobena z profilovaného jacklu a pozinkováním je ochráněna proti korozi. Veškeré další součásti brány jsou proti korozi chráněny již od výrobce. Brána je upevněna na základové desce, která tvoří 1/3 délky brány a vedena ložiskovými vozíky z masivního materiálu. V horní části brány je provedeno směrové vedení, které je ukotveno ke sloupku v základové desce. Schéma konstrukce brány je uvedeno na následujícím obrázku:
Na spodní části konstrukce brány je přivařen (přišroubován) C-profil (2), který pojíždí po dvou vozících (1). Tento profil je vyroben speciální technikou a nedochází u něj k roztahování (jako u jiných méně kvalitních profilů). Dva kusy vozíků (1) jsou vyrobeny z masivního materiálu s povrchovou úpravou. Kolečka s ložisky jsou přesně upravena dle C-profilu a zakrytována proti zanesení. Vozíky jsou ukotveny na betonové profilu (3) a opatřeny pěti upouzdřenými ložisky pro plynulý pojezd. Koncovka s kolečkem (7) zlepšuje držení brány v zavřeném stavu. Je uchycena na konci C-profilu a slouží pro pohodlný dojezd do kapsy (8), která je také vyrobena z masivního materiálu a má náběh pro vystředění zajíždějící brány. Na druhém konci C-profilu je upevněna ucpávka (4). Podle konkrétní situace v místě montáže jsou na sloupcích instalovány většinou olivové držáky pro fixaci dojezdu (5,6). Dále jsou na konstrukci brány upevněny ocelové nebo nylonové hřebeny (s ocelovou výztuží), které převádí točivý moment motoru na bránu.
Podle velikosti a váhy konstrukce brány je na betonový profil (3) instalován odpovídající typ elektromotoru. Pohon je mimo jiné vybaven systémem zastavení a je zajištěný koncovými spínači. Má samoblokační systém zaručující mechanické blokování brány, a tím není zapotřebí instalovat el. zámek. Součástí je speciální klíček pro odblokování převodovky pro ruční ovládání brány v případě přerušení dodávky el. energie. Pohon je dodáván samostatně nebo ve výhodných sadách, které obsahují přijímač, dvoukanálový dálkový ovladač (např. pro ovládání brány a vrat), pár fotobuněk, klíčový spínač a výstražný maják.
Druhy jednotlivých součástí brány jsou závislé na konkrétním typu a rozměru brány a dále na požadavcích zákazníka. Po dohodě je také možné provést veškerou instalaci elektrických kabelů včetně usazení profilu pro ukotvení vozíků. Konečná podoba brány (včetně výplně) a jejích komponentů je stanovena na základě jednání se zákazníkem a je značně variabilní podle podmínek a přání zákazníka.
Posuvné kolejnicové brány – vyrábíme na skutečné stavební otvory z tenkostěnných profilů 60/40 mm, 40/40 mm. Spodní část brány je osazena pojezdovými kolečky, které jezdí na A profilu.
Brány jsou vyráběny individuálně přímo na skutečné rozměry stavebních otvorů. Rámy brány se vyrábí z uzavřených tenkostěnných profilů o průřezu 40/40mm až 60/60 mm. V případě použití automatického pohonu nelze bránu v žádné poloze ručně otevřít, aretace je provedena automatickým pohonem. V při výpadku el. proudu lze bránu přepnout klíčem do stavu nouzového manuálního ovládání. Bránu poté můžete lehce otevírat a zavírat ručně.
Konečný vzhled a výplně brány si každý zákazník volí individuálně ve formě dřeva, plastu a dalších kovových i kovaných okrasných prvků. Dle zadaných požadavků vyrobíme kompletní bránu včetně výplně a povrchové úpravy.
Technická specifikace
Výroba křídlové brány je značně variabilní a závisí na konkrétních podmínkách v místě montáže ale především na individuálním přání a požadavcích zákazníka.
Vaše případné dotazy rádi zodpovíme a na základě Vašich požadavků zdarma vytvoříme návrh řešení a sestavíme cenovou nabídku. Pro zpracování cenového rozpočtu stačí zaslat rozměr šířky vjezdu a požadované výšky brány.